Uusi Fight! Mekaniikka

  1. Molemmat puolet kirjaavat ylös yhden vuoron tavoiteensa. Jos ajalla on merkitystä on vuoro noin minuutti.
  2. Lasketaan muutokset ja heitetään noppia. Mikäli kukaan ei kohdista hahmoon toimia, heittää hän nollaa vastaan. Muussa tapauksessa hän heittää vastustajan heittoa vastaan.
  3. Paremmin onnistuneet onnistumiset lasketaan, huonommin onnistunut epäonnistuu yrityksessään.
  4. Tasapelissä molemmat saavat 1 MoS

Yleiset muutokset heittoihin

–       Paremmat refleksit +1D

–       Suurempi speed multiplier +1D

–       Pidempi ase +1D

–       Hesitation -1D/point seuraavalle vuorolle

–       Muutokset paremmasta asemasta

Esimerkki toimia

–       Tutki ympäristöä. Perceptionheitto. Onnistuminen sallii paremman aseman hakemisen myöhemmillä vuoroilla. 1MoS/yksi aseman hakeminen.

–        Etene vastustajan aseen sisäpuolelle. Mikäli vastustajalla on pidempi ase, voit kääntää pöydän häntä vastaan etenemällä sen lyöntikaaren sisäpuolelle. Tarvitset onnistumistason jokaista etäisyysluokkaa kohden joka teidän aseillanne on eroa. Mikäli onnistut saat sinä nyt häntä vastaan +1D aseen pituudesta. Kumotakseen tämän tuloksen hänen täytyy onnistua samanlaisessa heitossa.

–       Tarkkaile vastustajaa. Perception (tai tactics)heitto. Onnistumisella löydät aukon hänen taistelu tyylistään. +MoS seuraavaan Taisteluun kyseistä vastustajaa vastaan.

–       Hae parempaa asemaa. Speedheitto. Tarvitsee ympäristön tutkimisen ensin. Vastustajat saavat -MoS toimiinsa sinua vastaan.

–       Töni, paini, puske tai muuten jyrää vastustaja. Powerheitto. Joko vastustaja saa -MoS seuraavaan heittoon tai -½MoS asemamuutoksen. Mikäli vastustajalla on pidempi ase, saat +1ob heittoosi.

–       Poista vastustajan asemamuutos. Speedheitto. Poistaa MoS verran asemamuutoksia vastustajalta.

–       Puolusta. Nopeus tai asetaitoheitto. Saat +2D heittoon, mutta et saavuta mitään.

–       Likaiset temput. Brawlingheitto. Vastustaja saa -MoS seuraavaan vuoron Taisteluun. Mikäli vastustajalla on pidempi ase, saat +1ob heittoosi.

–       Taistelu. Asetaitoheitto. Normaali pieksutus. Saat aikaan vauriota.

–       Aseista riisunta. Asetaitoheitto. Vastustaja menettää aseensa.

–       Aseen ylöspoimiminen. Speedheitto. Saat aseesi takaisin.

–       Erityisen voimakas isku. Asetaitoheitto -1D. Saat joko +1 power tai +1 VA

Advertisements
This entry was posted in Burning Wheel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s