Varg Sotakirveen keisarikunnan nousu ja tuho

Pelaajat: Raisa, Alexander, Tommi

Legacies:

– Alexander: Velhokammio

– Tommi: Kannibalismi

– Raisa: Epäkuollut Varg Sotakirves

Paletti:

Kyllä

Magia

Muinainen teknologia

Ekologinen katastrofi

Muita älyllisiä lajeja

Ei

Säde- ja ruutiaseet

Patriarkaalinen yhteiskunta

Perusfantasiarodut

Alkuaikakausi: Varg Sotakirveen aika (Synkkä): Suuri sotapäällikkö nousee heimon johtoon ja yhdistää naapuriheimot.

  • Tapahtuma (Valoisa): Varg Sotakirveen heimo hyökkää naapuriheimon kimppuun varastamaan lehmiä ja lampaita, kuten he ovat sukupolvien ajan tehneet. Lammaspaimenheimot ovat kuitenkin kyllästyneet tähän ja järjestäneet kimpassa palkkasotureiden avulla väijytyksen,    jossa Varg Sotakirveen heimo tuhotaan lähes viimeiseen henkeen.

  • Tapahtuma (Synkkä): Varg nousee orjuuttajiensa johtajaksi: Vargista tehdään alhainen orja hänen tappionsa jälkeen. Viekkautensa ja taitonsa avulla hän pääsee kuitenkin kymmenen vuoden aikana heimokuninkaan kakkosmieheksi, ja heimokuninkaan kuoltua uudeksi heimokuninkaaksi.

  1. Kohtaus (Synkkä): Kuinka Varg pääsi kuninkaaksi vaikka hänet löydettiin kuninkaan teltasta verinen veitsi kädessään, heimokuninkaan maatessa maassa kurkku auki? Varg ja heimopäällikkö Orog lavastavat kuninkaan henkivartijan syylliseksi ja tappavat henkivartijan, minkä jälkeen Orog tukee Vargia uudeksi heimokuninkaaksi.

  • Tapahtuma (Valoisa): Vargburgin rakennus: Varg Sotakirves päättää suuruudenhulluudessaan käyttää kaikki sotaretkiltä tuomansa sotasaaliit valtavan kivestä rakennetun kylän rakentamiseen ja ympäröidä sen muureilla. Kaupungin valmistuttua hän siirtää suuren osan heimolaisistaan asumaan sinne ja pakottaa orjuuttamansa kansat viljelemään matoja kaupungin ympärillä.

  • Tapahtuma (Synkkä): Varg Sotakirves aloittaa kannibalismin kultin: kun mikään ei enää riitä suurelle sotalordille, hän hakee yhä uusia kokemuksia syömällä yhden lukuisista poikarakastajistaan. (Vargilla on useita vaimoja, jotka synnyttivät hänelle lapsia, sekä vielä useampia nuoria miehiä ilahduttamassa häntä öisin).

  1. Saneltu kohtaus (Synkkä): Varg yllyttää kaksi muuta poikarakastajaansa syömään murhatun rakastajan lihaa ja kylpemään hänen veressään.

Matoruton aika (Valoisa): Valtakunnassa leviää ruuaksi kasvatetuissa madoissa/toukissa tuntematon sairaus, joka aiheuttaa kansalle nälänhädän joka yhdistää kansan vaikeuksien edessä.

  • Tapahtuma (Synkkä): Sairas kaiviainen häädetään yhteisöstään: Valriuksen kylää ympäröivien kukkuloiden alla elää kaiviaisina tunnettu, lähes myyttinen myyrämäinen humanoidilaji. Kaiviaiset elävät syömällä maan alla kasvavia sieniä. Branx-niminen kaiviainen löysi kaiviaiskäytävien alta vielä syvempiä, tuntemattomia käytäviä. Branx löysi sieltä uskomattoman runsaan sieniesiintymän. Syötyään sieniä ja palattuaan yhteisönsä pariin hän oli kuitenkin sairastunut, ja hänet häädetään pois yhteisöstään maan pinnalle.

  1. Saneltu kohtaus (Valoisa): Brax löytää luolan, jossa on suuri sienipelto. Sieniä on huomattavasti enemmän kuin normaalisti, ja sienet ovat paljon normaalia suurempia. Sienet kasvavat kohti kammion toista päätä, jossa Brax näkee kummallisen rakennetun alueen, jonka keskellä on useiden samakeskisten metallirenkaiden ympäröimä humanoidin muotoinen muotti. Braxia ei kyseinen laite kiinnosta, vaan hän kerää sylinsä täyteen ihania, mehukkaita sieniä ja niitä mutustellen lähtee kohti yhteisöään.

  2. Saneltu kohtaus (Synkkä): Maantierosvo Hord iskee yön pimeydessä Branxin kimppuun, aikoen syödä ja ryöstää varomattoman öisen kulkijan. Hakattuaan Branxin pään kivellä tohjoksi, huomaa hän kuitenkin, ettei uhri olekaan syömäkelpoinen vaan mätäpaiseiden peitossa. Harmissaan Hord piilottaa surmatyönsä lähistöllä sijaitsevan matoviljelijän (Valriuksen kylän Meganin) pellon kulmaan.

  • Tapahtuma (Synkkä): Valriuksen kylän karanteeni: Valriuksen kylä on matoruton lähtö piste. Aluksi ruttoa havaittiin ainoastaan viljelijä Meganin pelloilla, mutta levisi sieltä kulovalkean tavoin muille matopelloille. Kylä eristettiin kuninkaan toimesta nopeasti. Pian kyläläiset huomasivat tautisten matojen olevan myrkyllisiä, ja koko kylä kuoli nälkään.

  1. Kohtaus (Synkkä): Miksi Megan haluaa levittää ruttoa? Viljelijä Megan haluaa peittää tiedon siitä että hänen tilansa on ruton alkamispiste. Hän tappaa verinkantajan ja matokauppiaan peittääkseen jälkensä.

  • Tapahtuma (Synkkä): Keisari-kuninkaan kannibalismiasetus: Keisari antoi kaksi asetusta. Toisessa asetuksessa kiellettiin saastuneiden matojen eteenpäin välitys kuoleman rangaistuksen uhalla, ja toisessa sallittiin nälkään tai väkivaltaan kuolleiden ruumiiden syöminen. Tämä auttoi ihmisiä selviämään, mutta aiheutti kasvavan ruumiskaupan, jossa iso osa ruumiista tuli “tuntemattomista lähteistä”.

  • Tapahtuma (Valoisa): Ensimmäinen velho astuu ihmiskunnan keskuuteen. Grant, nuori mies varakkaasta perheestä, opiskelee pääkaupungissa viisaimpien ja oppineimpien alaisuudessa. Matoruton iskiessä hän kokee inhimilliseksi velvollisuudekseen selvittää mistä tauti on tullut ja kuinka se voidaan parantaa. Useiden vaiheiden kautta hän kohtaa Braxin heimon jäsenen, joka johdattaa hänet käytäviin, joissa Brax oli käynyt. Hän löytää Braxin sienikammion ja tutkii sitä. Hän astuu kadonneen teknologian laitteeseen, joka muuttaa häntä syvällisesti. Grantista tulee ensimmäinen ihminen, joka pystyy käyttämään maagisia voimia.

  • Tapahtuma (Valoisa): Suuren neuvoston valtiopäivät, joita kutsuttaan nälkäpäiviksi. Osanottajissa on edustajia valtakunnan eri heimoista ja alueilta, myös kaiviaisista ja siipiväestä, vaikka matorutto ei varsinaisesti ole siipiväkeä koskettanutkaan. Valtiopäivät kestävät pitkään, kolme punaisen planeetan kiertoa. Valtiopäiville kutsutaan tuore velho auttamaan ratkaisun löytymisessä. Lopulta keksitään ratkaisu nälänhätään keksimällä uusi tuote matojen tilalle.

  1. Kohtaus (Valoisa): Mikä ratkaisuksi nälänhätään? Velho Grant saa aivoriihessä kaiviaisten edustajan Shixin avulla idean jalostaa kaiviaisten sieniä ihmisten syötäväksi ja matoviljelijöiden valtuutettu Gozhina lupautuu järjestämään viljelijät viljelemään kehitettyjä sienilajeja.

  • Tapahtuma (Valoisa): Kaiviaisten ja ihmisten välinen liitto. Kaiviaisista tulee (heille itselleen kuolettavan) magiakammion vartijoita. Ihmiset lähettävät maan alle puolen vuoden välein ihmisiä, joille annetaan magian lahja. Kaiviaiset ovat ainoat, jotka tuntevat kammioon vievät käytävät ja kontrolloivat niitä. Tämän vallankahvan avulla he pystyvät estämään ihmisiä olemasta aggressiivisia heitä kohtaan ja alkavat käymään kauppaa.

Kulinarismi (Valoisa): Matoruton ratkettua seurasi ruokakulttuurin räjähdysmäinen kehittyminen. Aikakausi vaikutti myös mm. sisustukseen siten, että huonekaluissa ja tarve-esineissä käytettiin teemoina ja muotoilussa ruokavälineitä ja ruoka-aineita teemoina.

  • Tapahtuma (Synkkä): Aatelisten keskuudessa leviävä hedonismi ei tunne rajoja. Kulinaristiset herkut ovat toinen toistaan kalliimpia ja harvinaisempia. Ja osa muistaa vanhan kannibalismi asetuksen ja alkaa tarjoilla pidoissaan ihmisistä tehtyjä “herkkuja”. Kun sana tästä leviää, kansa raivostuu. Virkavalta on kuitenkin voimaton aatelisten toimiessa vanhan asetuksen turvin.

Sisarusten sota (Synkkä): Nuoren keisarikunnan johtaja kuolee ennenaikaisesti ratsastusonnettomuudessa. Hänen perijänsä on vanhin tytär, joka on viisas ja hänet on kasvatettu johtajaksi ja ymmärtämään, että johtajan tehtävä on palvella alaisiaan. Hänen nuorempi sisarensa on kuitenkin vallanhaluinen, eikä halua alistua oikean perillisen, siskonsa varjoon. Nuorempi sisar voittaa.

  • Tapahtuma (Synkkä): Sisarussodan voittanut Shrona jäljittää muinaisen soturikuninkaan Varg Sotakirveen hautakammion, aikomuksenaan tuoda tämä rinnalleen voitonmerkiksi ja avuksi yhtenäistämään sisällissodan repimää kansaa. Shrona velhoryhmineen löytääkin Vargin hautakammion ja suorittaa viikkoja kestävän rituaalin nostaakseen vanhan sotasankarin takaisin elämään. Kukaan ei tiedä, menikö rituaalissa jotain vikaa vai oliko lopputulema vain muinaisen soturin raivoa häiritystä ikuisuuslevosta, mutta joka tapauksessa henkiin herännyt soturikuningas repii koko velhoseurueen ja keisarinna-kuningattaren kappaleiksi ja syö näiden sydämet. Valtakunnassa riehuu epätietoisuus ja johtohahmon puuttumisen aiheuttama kaaos.

  • Tapahtuma (Synkkä): Varg nousee muutaman vuoden jälkeen ikiunesta Shronan herätysrituaalien estäessä kunnollisen vaipumisen uneen. Tästä ja muutenkin kiukkuisena hän lähtee saapastelemaan ulkomaailmaan. Vargin perustamassa valtakunnassa riehuu yhäkin sisarusten sodan jälkipyykki, jota neuvosto yrittää turhaan suitsia. Varg kävelee hävitystä levittäen läpi valtakunnan kohti vanhaa pääkaupunkia Vargburgia. Vargburgiin päästyään hän teurastaa koko neuvoston valtavalla kahden käden taistelukirveellään.

Loppumisaikakausi: Nousevan pimeyden aika (Valoisa): Keisarikunnan hidas liukuminen unholaan.

Advertisements
This entry was posted in Microscope. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s