Feng Shui uudet säännöt

Aseiden tiedot

Ampuma-aseet

Taskupistooli: Ase jonka saa helposti tarkastusten läpi. Muuten aika tuhnu vehje. Piilotettavuus -1, Vaurio 6, Lipas 4.

Pistooli: Helposti mukana kulkeva Hong Kong genren perusvaruste. Piilotettavuus 0, Vaurio 9, Lipas 6.

Konepistooli: Pahisten vakiovaruste, harvoin näkee sankareilla. Sarjatulella voi pudottaa kasan moukkia tai sillä voi suolata jonkun kovan paskiaisen oikein kunnolla. Piilotettavuus 1 , Vaurio 9, Lipas 6. Voi ampua sarjatulta.

Haulikko: Toiminta elokuvissa tehokkain ikinä valmistettu ase atomipommin tälläpuolen. Tekee mersun kokoisia reikiä seiniin ja tärykalvoihin. Piilotettavuus 2, Vaurio 15, Lipas 6. Pudottaa moukan kaksi pistettä helpommin.

Rynnäkkökivääri: Toinen pahisten vakio varuste, mutta länsimaalaisissa elokuvissa tämä löytää joskus tiensä myös sankareiden käteen. Piilotettavuus 2, Vaurio 12, Lipas 6. Voi ampua sarjatulta. Keskipitkä kantama.

Tarkkuuskivääri: Harvoin vakiovaruste, mutta löytyy sillointällöin sekä sankareilta että pahiksilta. Piilotettavuus 3, Vaurio 12, Lipas 6. Pitkä kantama. Pudottaa moukan kaksi pistettä helpommin.

Konekivääri: Tosimiehet ampuvat yhdellä kädellä. Ultimaalinen rock ’n’ roll ase, tällä saa koko discon tassimaan dance macabrea. Piilotettavuus 3, Vaurio 12, Lipas 12. Voi ampua sarjatulta. Keskipitkä kantama.

Jousi: Hiljainen ja tappava. Ei tarvitse ”ladata” joka laukauksen jälkeen. Ainoastaan täyttääkseen nuoliviinin. Sisältää jalkajouset, lingot jne. Toimii erittäin hyvin Versatile ammunition schtikin kanssa. Piilotettavuus 2, Vaurio 9, Lipas 12

Meleeaseet

Taskukoko: Nyrkkirauta tai –veitsi, joku muu vastaava helposti piiloon menevä kappale. Piilotettavuus -1, Vaurio Str +1. Voi käyttää melee ase schtikejä.

Pieni: Veitsi, pamppu tai muu takin alle menevä vehje. Piilotettavuus 0, Vaurio Str +2.

Keskisuuri: Miekka, kirves tai muu juuri ja juuri poplarin alle menevä ase. Piilotettavuus 2, Vaurio Str +4

Suuri: Halberdi, keihäs tai muu hillitön mörssäysvehje. Piilotettavuus 4, Vaurio Str +6.

Heittoase: Shuriken, veitsi, kirves, kivi. Piilotettavuus 0, Vaurio Str+0, kantama 2* Str.

Raskaat aseet

Liekinheitin: Ehkä kovin koskaan kehitetty moukantappaja. Piilotettavuus 5, Vaurio 15, Lipas 6. Sytyttää nimetyt hahmot tuleen. Pudottaa moukat osumasta.

Käsikranaatti: Kätevä pikkulelu joka kulkee käsilaukussa. Elokuva kranaateissa ei ole sirpaleita ja noudattavat muutenkin räjähdys sääntöjä. Kantama 2*Str, Vaurio 10, Alue 5

Kranaatinheitin: Putki kranaattien ampumiseen. Lippaalliset versiot ovat harvinaisuuksia ja mahdollista saada haltuun vain väliaikaisesti. Vaurio 10, Alue 15, Kantama keskipitkä.

Sinko: Nyt aletaan liikkumaan jo todella järeässä kalustossa. Tämä on lähinnä tarkoitettu ajoneuvojen tuhoamiseen, mutta hahmoilla on paha tapa ampua ihmisiä tällä. Vaurio 15, Alue 5, Kantama keskipitkä. Läpäisee ajoneuvojen panssarit ja aiheuttaa vahingon sisällä olijoille ja ajoneuvolle.

Minigun: Tätä asetta ei tavalliset talliaiset jaksa käyttää ilman tukea. Löytyy useista eri helikopteri malleista ja jopa joskus maastoautoista. Vaurio 12, Lipas 6. Ampuu järeää sarjatulta (Useamman kohteen kimppuun hyökkäämisestä tulevat miinukset puolitetaan, yhteen kohteeseen hyökkäämisestä tulevat miinukset puolitetaan). Niin, piilotettavuus jätettiin mainitsematta. Voit ihan itse miettiä miksi.

Säännöt

Liikkuminen: Hahmo voi normaalin toimensa lisäksi liikkua actioninsa aika Move ominaisuutensa verran metrejä. Normaali liikkumisen lisäksi hahmo voi käyttää sopivaa kykyä stuntin tekemiseen. Kykyheiton tulos lisätään hahmon liikkumaan matkaan. Yleensä on parempi olettaa että hahmon kohde on sopivan matkan päässä kuin, että stuntti jää vajaaksi. Mikäli matka on ennalta määrätystä syystä kovin pitkä, voi stuntin vaikeutta lisätä. Mikäli hahmo hyppää ilman stunttia, liikkuu hän STRx1 + tulos matkan. Hyppäämiseen pätevät samat säännöt kuin stuntilla liikkumiseenkin.

Harhautus: Normaalin hyökkäyksen sijasta hahmo voi hyökätä harhauttaakseen tai häiritäkseen vastustajaa. Pelaaja heittää sopivaa kykyä -2:della ja vertaa hyökkäystä vastustajan puolustukseen. Vastustaja saa tuloksen verran miinuksia toimiinsa. Nämä miinukset laskevat 1/shot.

Aseiden kuvaukset ovat nyt hyvin geneerisiä. Tämä ei tarkoita että pelaaja voi kertoa kaivavansa esiin ”keskisuuren meleeaseen” tai ”pistoolin”. Aseilla pitää olla kuvaukset, porukassa on aina joku kuka tietää aseista sen verran että voi auttaa tässä.

Melee hyökkäysten kantama: Jotta lyömäaseet eivät olisi liian paljon parempia kuin ampuma-aseet, on niillä rajoitettu kantama. Hahmo voi hyökkäyksensä aikana liikkua Move ominaisuutensa verran. Mikäli vastustajat ovat kauempana, on hahmon liikuttava näitä kohden.

Lipas: Tarkoittaa kuinka montaa hahmoa vastaan aseella voi hyökätä ennen lataamista. Huomioi että yksi hyökkäys useampaa vastaan vie useamman ammuksen (paitsi sarjatuli).

Sarjatuli: Sarjatulella voi ampua joko useampaa moukkaa tai yhtä nimettyä hahmoa. Höyty moukkien ampumisesta sarjatulella on se että hyökkäys vie vain yhden ammuksen riippumatta kuinka montaa vastaan hyökkää. Sarjatulen ampuminen yhteen kohteeseen: Hahmo voi ottaa ampumiseensa muutoksia niin paljon kuin haluaa ja jokainen -1 osumaan tuo +2 vaurioon.

Räjähdykset: Räjähdyksillä on paha tapa tuhota tusinoittain moukkia, mutta jättää nimetyt hahmot korkeintaan mustuneiksi. Räjähteillä on vaurioarvo ja alue arvo. Vaurio kertoo kuinka paljon se tekee vauriota alueella oleville hahmoille. Mikäli hahmo saa suoran osuman (singosta päähän, hyppää kranaatin päälle tjsp.) tuplataan vaurio. Alue arvo kertoo kuinka isolla alueella räjähdys vaikuttaa. Tällä alueella olevat moukat kaikki saavat osuman alkuperäisen hyökkäys heiton mukaan.

Kantama: Lyhyt kantama on 20 metriä, keskipitkä kantama on 100 metriä ja pitkä kantama on 400 metriä. Jos ampuu kantamaa pidemmällä saa -1 jokaista kantamaa kohden.

Panssari: Modernilla panssarilla on kaksi arvoa. Suoja-arvo, peittoarvo. Suoja-arvo on joko kevyt (pistoolit, konepistoolit, haulikot) tai raskas (kiväärit), ei hyökkäys läpäise panssaria ja vahinkoa ei tule. Tämä toimii myös moukilla. Peittoarvo kertoo kuinka paljon miinuksia osumaan saa tähdätessään panssaroimattomaan osumakohtaan (Liivi -2, SWAT varustus -3, Täyspanssari -4). Nämä eivät suojaa lyömä aseita vastaan. Vanha panssari ei suojaa ampuma-aseita vastaan, ja silläkin on samat arvot. Suoja-arvo vanhalla panssarilla on joko kevyt (lyönnit, puukot) tai raskas (miekat, halberdit). Kevyt liivi antaa -1 aloitteeseen, SWAT panssari -2 ja täyspanssari -3. Raskas panssari antaa extra -1.

New gun schticks

Two guns blazing: Toimii kahden pistoolin tai konepistoolin kanssa. Jokainen käyttö kuluttaa yhden ammuksen molemmista aseista. Moukkia ammuttaessa pelaaja saa yhden miinuksen vähemmän ampuessaan useampaa kohdetta. Nimettyjä hahmoja ampuessaan hänen bonuksensa hyvästä osumasta tuplataan vaurioon (huomioi että tämä kumoaa bonuksen sarjatulesta yhtä kohdetta vastaan).

Infinite ammunition: Aseen lataaminen kesken taistelun on parhaimmilaankin tylsää ja pahimmillaan vaarallista. Tällä schtickillä tätä asiaa voi koittaa kiertää. Käyttämällä yhden pisteen tähän on kaikissa lippaissasi kaksinkertainen määrä ammuksia. Käyttämällä toisen schtikin tähän ei lippaiden vaihto vie sinulta yhtään shottia.

Variable ammunition: Lippaissasi on mitä mielenkiintoisempia panoksia. Tällä schtikillä voi pelaaja päättää lipasta vaihtaessaan sen olevan erikoislipas joka sopii juuri tähän tilanteeseen. Kyseisellä hahmolla pitää olla mahdollisuus päästä käsiksi tällaisiin panoksiin. Schtick on huomattavasti parempi jousiampujilla kuin pistoolisankareilla, mutta tässä pari (tylsää) esimerkkiä pistoolin panoksista. Dum-Dum (-1 osumaan, +2 vaurioon), Copkiller (Läpäisee luotiliivit).

Eagle eye: Puolittaa kantamasta tai osumapaikkaan tähtäämisestä tulevat miinukset.

Carnival of carnage: Moukat jonoon ja pinoon. Laskee moukkien pudottamiseen vaadittavaa tulosta yhdellä. Maksimi kaksi pistettä.

Fast draw: Oikeassa elämässä se kuka ampuu ensin, yleensä voittaa. Leikitään että näin käy joskus myös Feng Shuissa. Mikäli olet ensimmäinen hahmo joka toimii taistelussa voit pidättää toimintoasi niin että ammut juuri ennen toisena toimivaa (samalla shotilla, mutta saat ampua ensin). Saat tästä bonuksia heittoosi käyttämättä jättämiesi shottien verran. Yksinään tämä schtick ei ole järin tehokas, mutta yhditettynä two guns blazingiin nimettyjä tai Carnival of carnageen moukkia vastaan voi tällä saada aikaan hyvinkin pahaa jälkeä.

Signature weapon: Tämä ase on elämäsi. Jos se katoaa, saat sen aina takaisin, jos se menee rikki, saat sen aina korjattua. Tämän aseen kuvauksessa pitää olla jotain extraa. Tällä aseella pitää olla nimi, ei merkki. Tämä ase tekee +3 vauriota.

Slo Mo Vengeance: Juokset nimettömien vastustaja massojen läpi ja aika hidastuu, Pahis nostaa kirvestään pitäen lastasi tukasta toisella kädellä. Suustasi karkaa hidastuksen vääristämä “NOOOOO!!!” huuto kun lennät ilman halki ja viime hetkellä ammut Pahista suoraan korvasta sisään. Jokaista tähän käytettyä pistettä kohden voit hidastaa hyökkäystäsi yhdellä shotilla. Tänä aikana et voi tehdä mitään, mutta näiden shottien jälkeen voit tehdä hyökkäyksesi ja saat tuhlattujen shottien verran bonusta hyökkäys heittoosi. Tämän voi tehdä ainoastaan vuoron lopuksi. Hidastuksen dramaattinen kuvaus on pakollista schtickin toimimiseksi.

Neat Freak: Ystäviesi mielestä vietät liikaa aikaa aseidesi kanssa. Lastesi mielestä vietät liikaa aikaa aseidesi kanssa. Vaimosi mielestä vietät liikaa aikaa aseidesi kanssa. Jopa aseesi ovat sitä mieltä että haluaisivat joskus omaa aikaa. Puunaat ja putsaat aseitasi päivittäin ollaksesi varma että ne eivät petä sinua väärällä hetkellä. Yhden pisteen käytettyäsi tähän schtickiin, voit käyttää Fortune pisteen estääksesi aseitasi jumiutumasta. Kaksi pistettä käytettyäsi aseesi eivät jumiudu koskaan.

Who wants some?!: Automaattiaseet ovat ystäviäsi. Rakastat niiden suloisesti soittamaa sinfoniaa, jonka tähtisolistina kohteesi yleensä toimivat. Olet aina ollut kuorolaulun ystävä. Yhden pisteen käytettyäsi voit moukkia ampuessasi valita, että käytätkin moukkien määrän verran panoksia hyökkäykseen. Tällöin kohteiden määrästä tulevat miinukset puolittuvat. Kaksi pistettä käytettyäsi voit valita nimettyä pahista ampuessasi käyttämiesi panosten määrän normaalin sarjatulen lisäksi. Jokainen käytetty panos lisää +1 vaurioon. Huom! Mikäli hahmolla on myös infinite ammo (Hyi munckinausta) voi hän silti ampua ainoastaan lippaallisen verran kerrallaan.

Who is the big man now?: Olet oppinut erään aseisiin liittyvän salaisuuden. Sen lisäksi että niitä voi käyttää reikien tekemiseen, ne ovat myös erinomaisia suostutteluvälineitä. Kun sinulla on ase kädessäsi ja kuvailet tekeväsi sillä jotain coolia ja uhkaavaa joutuvat kohteesi tekemään Willpower (*1) vs Aseen piilotettavuus*2 + tähän schtickiin käytetyt pisteet heiton. Huomioi että useasta kohteesta tulevat miinukset otetaan huomioon ja tämä toimii varmasti ainoastaan moukkiin. GM voi halutessaan päättää että se toimii myö tiettyihin nimettyihin pahiksiin. Mikäli taistelu ei ole käynnissä, miettivät kyseiset kaverit vakavasti sen aloittamisen väliin jättämistä. Mikäli taistelu on käynnissä, saavat he -tuloksen verran toimiinsa yhden vuoron ajaksi.

New melee weapon schticks

Two blades flashing: Toimii kahden aseen kanssa. Moukkia lyötäessä pelaaja saa yhden miinuksen vähemmän hyökätessään useampaa kohdettavastaan. Nimettyjä hahmoja lyödessään hänen bonuksensa hyvästä osumasta tuplataan vaurioon. Maksimissaan 1 schtick.

Long and flexible: Tämä schtick antaa hahmolle käyttöön erikoisaseen. Tämä ase on pitkä ja taipuisa, esimerkiksi kusari, ruoska, rope dart tai meteor hammer. Asetta voi käyttää useisiin stuntteihin kuin Indiana Jones konsanaan. Mikäli näin tehdään taistelu tilanteen ulkopuolella, saa hahmo +1 heittoonsa. Se myöskin tuplaa meleehyökkäyksen kantomatkan.

Chinks in the armor: Puolittaa heittoaseiden kantamasta tulevat miinukset tai osumapaikkaan tähtäämisestä tulevat miinukset heitto- ja lyömäaseilla.

Carnival of carnage: Moukat jonoon ja pinoon. Laskee moukkien pudottamiseen vaadittavaa tulosta yhdellä. Maksimi kaksi pistettä.

Iaijutsu: Mikäli olet ensimmäinen hahmo joka toimii taistelussa voit pidättää toimintoasi niin että lyöt juuri ennen toisena toimivaa (samalla shotilla, mutta saat lyödä ensin). Saat tästä bonuksia heittoosi käyttämättä jättämiesi shottien verran. Yksinään tämä schtick ei ole järin tehokas, mutta yhditettynä two blades flashingiin nimettyjä tai Carnival of carnageen moukkia vastaan voi tällä saada aikaan hyvinkin pahaa jälkeä.

Signature weapon: Tämä ase on elämäsi. Jos se katoaa, saat sen aina takaisin, jos se menee rikki, saat sen aina korjattua. Tämän aseen kuvauksessa pitää olla jotain extraa. Tällä aseella pitää olla nimi, ei merkki. Tämä ase tekee +3 vauriota.

This entry was posted in Feng Shui. Bookmark the permalink.

Leave a comment